Tourists’ Satisfaction toward Tourism Service Quality at Khoang Xanh - Suoi Tien Tourist Area, Ba Vi District, Hanoi City

Date Received: 04-07-2025

Date Published: 04-07-2025

Views

0

Downloads

0

Section:

KINH TẾ XÃ HỘI VÀ PHÁT TRIỂN NÔNG THÔN

How to Cite:

Nhung, T., Dung, P., Hai, T., & Quynh, N. (2025). Tourists’ Satisfaction toward Tourism Service Quality at Khoang Xanh - Suoi Tien Tourist Area, Ba Vi District, Hanoi City. Vietnam Journal of Agricultural Sciences, 18(9). https://doi.org/10.31817/tckhnnvn.2020.18.9.

Tourists’ Satisfaction toward Tourism Service Quality at Khoang Xanh - Suoi Tien Tourist Area, Ba Vi District, Hanoi City

Thai Thi Nhung (*) , Pham Thi My Dung , Trần Manh Hai , Nguyen Thi Nhu Quynh

  • Tác giả liên hệ: [email protected]
  • Keywords

    Satisfaction, tourist, tourism services, Khoang Xanh - Suoi Tien

    Abstract


    The study was conducted to evaluate tourist’s satisfaction and identify the factors affecting tourist's satisfaction with the quality of tourism services at Khoang Xanh - Suoi Tien Tourist area. Descriptive statistical methods, comparative statistics, exploratory factor analysis (EFA), and regression analysis were used. The research results showed that tourists' satisfaction with the quality of tourism services at Khoang Xanh - Suoi Tien Tourist area was influenced by 6 groups of factors in descending order: quality of catering services, tourism landscape, service prices, quality of infrastructure, accommodation and entertainment services. Then, the study made several recommendations to improve tourist’s satisfaction to the place in the future.

    References

    Ban quản lý du lịch Khoang Xanh - Suối Tiên (2019). Báo cáo kết quả hoạt động du lịch Khoang Xanh - Suối Tiên giai đoạn 2017-2019.

    Chen Y., Zhang H. & Qiu L. (2012). A Review on Tourist Satisfaction of Tourism Destinations. Proceedings of 2nd International Conference on Logistics, Informatics and Service Science. DOI 10.1007/978-3-642-32054-5_83, pp. 593-604.

    Đặng Ngọc Thủy Tiên (2019). Đánh giá sự hài lòng của du khách về dịch vụ du lịch của khu du lịch Khoang Xanh - Suối Tiên, thành phố Hà Nội. Khóa luận tốt nghiệp đại học ngành Kinh tế. Học viện Nông nghiệp Việt Nam.

    Joseph Hair F., William Jr., Black Barry C., Babin Rolph J. & Anderson E. (2014). Multivariate Data Analysis (Seventh Edition). Pearson Education Limited. p. 100.

    Ekinci Y. (2004). A review of theoretical debates on the measurement of service quality:

    implications for hospitality research. J Hosp Tour Res. 26(3): 199-216.

    Gonzalez M.A., Comesana L.R. & Brea J.F. (2007). Assessing tourist behavioral intentions through perceived service quality and customer satisfaction. J Bus Res. 60(2): 153-160.

    Nguyễn Tài Phúc (2010). Khảo sát sự hài lòng của du khách đối với hoạt động du lịch sinh thái ở Phong Nha - Kẻ Bàng. Tạp chí Khoa học, Đại học Huế. 60: 211-219.

    Lê Thị Tuyết, Nguyễn Anh Trụ, Vũ Thị Hằng Nga, Trần Thị Thương & Trần Hữu Cường (2014). Nghiên cứu sự hài lòng của du khách nội địa về chất lượng dịch vụ du lịch tại làng cổ Đường Lâm. Tạp chí Khoa học và Phát triển. 12(4): 620-634.

    Nguyễn Thị Trang Nhung, Đỗ Mỹ Hạnh & Nguyễn Quốc Oánh (2015). Các yếu tố ảnh hưởng đến chất lượng dịch vụ du lịch sinh thái tại vườn quốc gia Ba Vì, Hà Nội. Tạp chí Khoa học và Phát triển. 13(4): 675-686.

    Nguyễn Trọng Nhân, Đào Ngọc Cảnh & Nguyễn Thị Huỳnh Phượng (2014). Đánh giá mức độ hài lòng của du khách quốc tế đối với du lịch chợ nổi ở thành phố Cần Thơ và vùng phụ cận. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Cần Thơ. 31: 31-38.

    Thái Thị Nhung & Phạm Thị Mỹ Dung (2019). Mức độ hài lòng của du khách về sản phẩm du lịch của Cụm du lịch Sơn Tây - Ba Vì, thành phố Hà Nội. Tạp chí Khoa học Nông nghiệp Việt Nam.

    (9): 787-797.

    Tribe J. & Snaith T. (1998). From SERQUAL to HOLSAT: holiday satisfaction in Varadero, Cuba. Tourism Management. 19: 25-34.