Date Received: 26-02-2025
Date Published: 21-03-2025
##submissions.doi##: https://doi.org/10.1234/ag2nfe41
Views
Downloads
How to Cite:
University Brand Valuation by Goodwill-based Methods: Theory and Applications
Keywords
Organization’s value, university’s valuation, Goodwill-based methods
Abstract
The aim of study is to introduce the Goodwill-based method applying for university valuation in different calculation-based methods. In combination with current regulations in Vietnam, the study highly recommended the Goodwill method, based on both income approach and expert approach as the two most suitable for valuing higher education institutions. When applied those two methods to an unnamed university, the valuation results using the income approach yielded the unisversity’s value of VND 8,903 billion under normal conditions (r = 3%) and
VND 8,419.5 billion under risk-adjusted conditions (r = 12%). Meanwhile, according to expert approach, the univeristy’s value was VND 8,275.1 billion and VND 7,977 billion, respectively. Based on this research result to further enhance the accuracy and applicability of the valuation methodology for university in the future, the university needs to: (i) change its point of view in the university value appraisal; (ii) fully account for both the value of tangible and intangible assets of the univeristy; (iii) develop and regularly update the univerisity’s database; and (iv) carry out the different organization’s valuation methods for benchmarking among others.
References
Bộ Tài chính (2021). Thông tư số 28/2021/TT-BTC ngày 27/04/2021 Ban hành Tiêu chuẩn thẩm định giá VN số 12-Thẩm định giá DN.
Bennett R. & Ali-Choudhury R. (2009). Prospective students’perceptions of university brands: An empirical study. Journal of Marketing for Higher Education. 19(1): 85-107.
Đào Công Bình (2018). Quản trị TS thương hiệu. Nhà xuất bản Trẻ
Interbrand (2018). Mô hình định giá thương hiệu. Truy cập từ https://vnvc.com.vn/Mo-hinh-dinh-gia-thuong-hieu-Phan-1-502.html ngày 10/3/2022.
Keller K.L. (2003). Strategic Brand Management: Building, Measuring and Managing Brand Equity. 2nd ed., Prentice-Hall, Pearson Education, Inc., Upper Saddle River, New Jersey.
Lê Anh Cường (2003). Tạo dựng và quản trị thương hiệu, Danh tiếng và lợi nhuận. Nhà xuất bản Lao Động - Xã Hội.
Lohar Bhushan, John Wade & Sean Walker (2024). Valuation of Goodwill for an Engineering Firm. Journal of Risk and Financial Management.
: 212.
Nguyễn Quốc Thịnh & Nguyễn Thành Trung (2012). Thương hiệu với nhà quản lý. Nhà xuất bản Lao động - Xã hội.
Pablo Fernández (2004). Company Valuation Methods, the Most Common Errors in Valuations. Working Paper No. 449, IESE Business School- University Navarra, Barcelona Spain. 33.
Phạm Thị Hương Dịu (2019). Quản trị thương hiệu: Bài học kinh nghiệm từ các thương hiệu hàng đầu Việt Nam. Tạp chí Khoa học và Công nghệ Việt Nam. 9: 23-26.
Phạm Thị Huyền & Nguyễn Tiến Dũng (2018). Tăng cường GTTH của trường ĐH. Tạp chí Khoa học và Công nghệ. tháng 8/2018: 22-24.
Phạm Tiến Mạnh, Nguyễn Mai Ngọc Quỳnh & Phùng Tuấn Anh (2022). Tác động của LTTM đến giá trị DN các công ty niêm yết trên thị trường chứng khoán VN. Tạp chí Khoa học và Đào tạo Ngân hàng. 236 + 237.
Roberto Moro-Visconti (2019). Goodwill Valuation. SSRN Electronic Journal. January 2019. DOI: 10.2139/ssrn.3533871
Trần Tiến Khoa (2013). Quản trị thương hiệu trường ĐH trong bối cảnh VN: từ góc nhìn theo lý thuyết đặc trưng thương hiệu (brandenity): Tạp chí Phát triển Khoa học và Công nghệ, Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh. 16(2): 117-126.
Vũ Thị Phương Anh (2019). Hình ảnh thương hiệu trường đại học dưới mắt sinh viên: Kinh nghiệm từ ĐHQG-HCM. Truy cập từ https://lib.vinhuni.edu. vn/DATA/62/upload/493/documents/2016/03/file16.pdf ngày 11/12/2024.