Date Received: 17-12-2015
Date Accepted: 18-03-2016
Date Published: 06-08-2025
##submissions.doi##: https://doi.org/10.31817/tckhnnvn.2016.14.2.
Views
Downloads
How to Cite:
Competitiveness Analysis of Postal Services of Nghe An Post
Keywords
Competitiveness, postal services, Nghe An Post
Abstract
This research aimed at revealing factors that affect the competitiveness of postal services of Nghe An Post. Primary data were collected by direct interview of 195 clients who have been using postal services in Nghe An province. The official reports were used as secondary data to present the empirical situation of Nghe An Post. The Exploratory Factor Analysis (EFA) and multivariate regression analysis were employed to test the reseach hypotheses. The results indicate that there were six main factors affecting the competitiveness ordered from the highest to the lowest including: service quality, distribution network, promotion capacity, pricing, service capability and company reputation. To increase the competitiveness, Nghe An Post should focus on developing human resources, implementing flexible pricing policy, and improving service quality.
References
Huỳnh Thị Thúy Hoa (2009). Nghiên cứu mô hình năng lực cạnh tranh động của công ty TNHH Siemens Việt Nam, Luận văn thạc sỹ kinh tế, trường đại học Kinh tế TP HCM, tr. 60-63.
Huỳnh Thanh Nhã và La Hồng Liên (2015). Các nhân tố nội tại ảnh hưởng đến năng lực cạnh tranh của các doanh nghiệp kinh tế tư nhân tại thành phố Cần Thơ,Tạp chí Khoa học trường Đại học Cần Thơ, 36: 72-80.
Hoàng Trọng và Chu Nguyễn Mộng Ngọc (2008). Phân tích dữ liệu nghiên cứu với SPSS. Nhà xuất bản Hồng Đức, thành phố Hồ Chí Minh, tr.27-41.
Park, Y., J. K. Choi, and A. Zhang (2009). Evaluating competitiveness of air cargo express services. Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review, 45(2): 321-334.