Current Situation and Solutions to Improve the Quality of Teaching and Learning Specialized Courses using English Language at Vietnam National University of Agriculture

Date Received: 08-02-2025

Date Published: 21-02-2025

Views

10

Downloads

6

Section:

KINH TẾ XÃ HỘI VÀ PHÁT TRIỂN NÔNG THÔN

How to Cite:

Trang, P., Hanh, M., Hanh, T., Bao, P., Anh, K., & Bach, T. (2025). Current Situation and Solutions to Improve the Quality of Teaching and Learning Specialized Courses using English Language at Vietnam National University of Agriculture . Vietnam Journal of Agricultural Sciences, 22(11). https://doi.org/10.1234/sg064m96

Current Situation and Solutions to Improve the Quality of Teaching and Learning Specialized Courses using English Language at Vietnam National University of Agriculture

Pham Thi Thu Trang (*) , Mai Thi My Hanh , Tran Thi Hong Hanh , Pham Gia Bao , Kim Hong Anh , Tran Duy Bach

  • Tác giả liên hệ: ptttrang.cnsh@vnua.edu.vn
  • Keywords

    Specialized courses in English, Advanced program, High quality program

    Abstract


    The study was conducted to assess the current situation and propose solutions to improve the quality of training specialized courses using English language at the Vietnam National University of Agriculture. Purposive sampling of 30 lecturers and 169 students of English-taught training programs showed that teaching staff, training program and classroom organization, learning materials and resources, assessment methods, learning support were advantageous factors in training implementation. There should be policies to support lecturers and students, organize training courses and seminars to share experiences on teaching methods for lecturers, improve the quality of basic English training, provide electronic documents, bilingual documents and English learning software for students and diversify classroom activities to improve the quality of teaching specialized courses using English.

    References

    Andrew T. Jebb, Vincent Ng & Louis Tay (2021). A Review of Key Likert Scale Development Advances: 1995-2019, Sec. Quantitative Psychology and Measurement. Vol. 12. doi.org/10.3389/fpsyg.2021.637547.

    Chu Thu Hoàn (2018). Vai trò của giáo viên trong việc dạy học tích hợp nội dung và ngôn ngữ. Tạp chí Giáo dục. 423: 27-31.

    Chu Thu Hoàn (2018). Những thách thức của việc dạy học tích hợp nội dung và ngôn ngữ. Tạp chí Giáo dục. Số đặc biệt: 169-175.

    Chiou-Lan Chern & Mei-Lan Lo (2017). Instructional Activities that Motivate Learners in Tourism Program, English as a Medium of Instruction in Higher Education. Springer. pp. 115-128.

    Đặng Thị Minh Tâm, Nguyễn Bảo Châu & Nguyễn Thị Huyền (2023). Phương pháp đánh giá tính xác thực trong giảng dạy chuyên ngành bằng tiếng Anh tại một trường đại học ở Việt Nam. Tạp chí Ngôn ngữ. 3: 30-27.

    Escobar Urmeneta C. (2019). An Introduction to Content and Language Integrated Learning (CLIL) for Teachers and Teacher Educators. CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education. 2(1): 7-19. doi.org/10.5565/rev/clil.21.

    Hoàng Văn Hào & Phạm Thùy Dương (2019). Một số giải pháp nâng cao hiệu quả dạy học các học phần chuyên ngành bằng tiếng Anh trong đào tạo cử nhân Quản lí công ở Việt Nam. Tạp chí Giáo dục. Số đặc biệt: 254-258.

    Ho Thi Bach Mai (2022). New approach to design emi courses on blended -learning platform at Hanoi University of Industry. Journal of Science & Technology. 58(6A): 92-95. doi.org/10.57001/huih5804.76.

    Học viện Nông nghiệp Việt Nam (2021). Quyết định 2021/QĐ-HVN về Quy chế đào tạo trình độ đại học theo phương thức tín chỉ. Truy cập từ https://file.vnua.edu.vn/data/0/documents/2021/11/30/host/qd2021-29-04-2021.pdf ngày 20/7/2024

    Học viện Nông nghiệp Việt Nam (2023). Báo cáo khảo sát việc làm năm 2023. Truy cập từ https://vnua.edu.vn/hoc-bong-va-viec-lam/viec-lam ngày 20/7/2024.

    Lê Thị Tuyết Hạnh (2021). Chương trình dạy môn chuyên ngành bằng tiếng Anh trong các cơ sở giáo

    dục đại học trong nước và trên thế giới: Thực trạng áp dụng và đề xuất cải thiện. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam. 37: 60-64.

    María Luisa Pérez Cañado (2021). Inclusion and diversity in bilingual education: a European comparative study. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism. doi.org/10.1080/13670050.2021.2013770.

    Nguyễn Thị Thu Hằng & Nguyễn Thị Mai Hoa (2024). Giảng dạy tích hợp nội dung và ngôn ngữ (CLIL) ở Việt Nam: thách thức và giải pháp. Tạp chí Nghiên cứu nước ngoài. 40(2).

    Nguyễn Thị Thu Hà (2024). Nhận thức của sinh viên đối với tương tác trong lớp học chuyên ngành bằng tiếng Anh tại một trường đại học kỹ thuật ở Việt Nam. Tạp chí Nghiên cứu nước ngoài. 40(2).

    Thủ tướng Chính phủ (2008). Quyết định số 1400/QĐ-TTG ngày 30/9/2008 Phê duyệt Đề án “Dạy và học ngoại ngữ trong hệ thống giáo dục quốc dân giai đoạn 2008-2020”. Truy cập từ https://chinhphu. vn/ default.aspx?pageid = 27160&docid = 7843 ngày 15/7/2024.

    Thủ tướng Chính phủ (2014). Quyết định 72/2014/QĐ-TTg ngày 17/12/2014 Quy định dạy và học bằng tiếng nước ngoài trong nhà trường và các cơ sở giáo dục khác. Truy cập từ https://thuvienphapluat.vn/ van-ban/Giaoduc/Quyet-dinh-72-2014-QD-TTg-day-hoc-bang-tieng-nuoc-ngoai-trong-nha-truong-co-so-giao-duckhac-260652.aspx ngày 15/7/2024

    Thủ tướng Chính phủ (2017). Quyết định số 2080/QĐ-TTg ngày 22/12/2017 Phê duyệt điều chỉnh, bổ sung Đề án dạy và học ngoại ngữ trong hệ thống giáo dục quốc dân giai đoạn 2017-2025. Truy cập từ https://chinhphu.vn/default.aspx?pageid = 27160&docid = 192343 ngày 15/7/2024.