An Assessment of Tourists' Satisfaction at Sam Son Beach in Thanh Hoa Province

Date Received: 09-05-2012

Date Accepted: 12-06-2012

##submissions.doi##:

Views

3

Downloads

2

Section:

KINH TẾ XÃ HỘI VÀ PHÁT TRIỂN NÔNG THÔN

How to Cite:

Viet Dang , N., & Trang, N. (2024). An Assessment of Tourists' Satisfaction at Sam Son Beach in Thanh Hoa Province. Vietnam Journal of Agricultural Sciences, 10(3), 527–538. https://vie.vjas.vn/index.php/vjasvn/article/view/15

An Assessment of Tourists' Satisfaction at Sam Son Beach in Thanh Hoa Province

Nguyen Viet Dang , Nguyen Thi Trang

Keywords

 Tourist, Satisfaction,  Sam Son beach,  Service quality, Tourism

Abstract


Sam Son beach in Thanh Hoa province is one of the most beautiful beaches in Vietnam attracting millions of tourists each year. However, the beach is facing several problems such as the average number of days that tourists spent at the beach is decreasing, service quality is not good, etc. A questionnaire of 57 evaluation criteria using Likert scale is used to interview 83 tourists to measure tourists' satisfaction in five main groups of services at Sam Son beach and propose some measures to improve the tourists' satisfaction. Analysis results show that quality of the main groups of services at Sam Son beach is acceptable. Only 27.69% of the inteviewed tourists satisfied with services at the beach with the average satisfaction index of 3.05. The beach did not really satisfy high-income tourists. The availability of the current services is only sufficient to meet the needs of low income tourists and local customers. It is necessary to take measures to improve the tourists' satisfaction such as promoting investment in infrastructure and facilities for tourism development, timely correcting defects in service delivery, enhancing professional qualifications for service staff, etc.

References

Bích Liên (2011). Du lịch Việt Nam năm 2011: Vượt qua thách thức để đón cơhội, báo điện tử của Đảng Cộng sản Việt Nam, http://daihoi11.dangcongsan.vn, trích dẫn 17/4/2011.

Đinh Thị Vân Chi (2004). Nhu cầu của du khách trong quá trình du lịch. NXB Văn hóa - Thông tin.

Philip Kotler (2000). Marketing Management, 10th Edition, Prentice-Hall, Inc.

Thế Phi (2009). Hội thảo Chiến lược phát triển du lịch Việt Nam đến năm 2020, tầm nhìn đến 2030, http://www.vietnamtourism.gov, trích dẫn 18/9/2011.

Võ Duy Sang (2011). Thị xã Sầm Sơn: 30 năm xây dựng và phát triển, NXB Thanh Hóa.

Xuân Nghĩa (2009). Du lịch biển Sầm Sơn: bao giờ mới chuyên nghiệp, báo Điện tử của Bộ Văn hóa, Thể thao và Du lịch, http://www.toquoc.gov.vn, trích dẫn 16/9/2009.