Date Received: 20-06-2014
Date Accepted: 19-09-2014
Date Published: 06-08-2025
##submissions.doi##: https://doi.org/10.31817/tckhnnvn.2014.12.8.
Views
Downloads
How to Cite:
The Current Situation in Physical Education at Vietnam National University of Agriculture
Keywords
Physical education, real situation, solution, result, quality
Abstract
Physical education is a compulsory content of the training program of Vietnam National University of Agriculture. The results of a baseline study at the university showed that physical education programs are in accordance with the conditions required by the university’s curriculum. However, there exist various constraints: namely limted students’ extracurricular activites, lack of faculty staff and staff qualification, and out-of date training facilities. Also, only few students participated in activities at the club sports and the students attained only averaged learning outcome/ performance in physical education subjects.The level of student fitness was moderate and the need for physical exercies are high. To solve these problems, five measures were proposed to improve the student learning outcomer in physical education courses. These are advocating the effect of sport, improving the course and program content, strengthening extracurricular activites, facility improvement and improved qualification of physical education teachers.
References
Bộ Giáo dục & Đào tạo (1989). Quyết định 203/QĐ-TDTT ngày 31/1/1989 về Chương trình Giá́o dục thể chất trong các trường đại học.
Bộ Giáo dục & Đào tạo (2008). Quyết định số 53/2008/QĐ-BGDĐT ngày 18 tháng 9 năm 2008 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo về việc đánh giá, xếp loại thể lực học sinh, sinh viên (kèm theo Quy định tiêu chuẩn đánh giá, xếp loại thể lực học sinh, sinh viên).
Dương Nghiệp Chí, Nguyễn Danh Thái - chủ biên (2003). Thực trạng thể chất người Việt Nam 6-20 tuổi. Nhà xuất bản Thể dục thể thao.
Cao Hùng Dũng (2012). Nghiên cứu nâng cao năng lực sức bền chung cho sinh viên Trường Đại học Nông nghiệp Hà Nội. Đề tài nghiên cứu khoa học cấp trường.
Lưu Quang Hiệp, Vũ Chung Thuỷ, Lê Đức Chương, Lê Hữu Hưng (2000). Y học Thể dục Thể thao. Nhà xuất bản Thể dục thể thao.
Lê Văn Long (2010). Giải pháp nâng cao hiệu quả giáo dục thể chất cho sinh viên Học viện Cảnh sát nhân dân. Tuyển tập nghiên cứu khoa học giáo dục thể chất, y tế trường học. Nhà xuất bản Thể dục thể thao, tr. 211-217.
Nguyễn Anh Tuấn, Nguyễn Quang Vinh (2010). Thực trạng thể chất của sinh viên 19-22 tuổi tại thành phố Hồ Chí Minh. Tuyển tập nghiên cứu khoa học giáo dục thể chất, y tế trường học. Nhà xuất bản Thể dục thể thao, tr. 112-118.
UBND huyện Mỹ Hào (2011). Quy hoạch sử dụng đất đến năm 2020, kế hoạch sử dụng đất 5 năm (2011-2015), Mỹ Hào.
Nguyễn Ích Tân (2000). Nghiên cứu tiềm năng đất đai, nguồn nước và xây dựng một số vùng úng trũng đồng bằng Sông Hồng. Luận án tiến sĩ Nông nghiệp.
Nguyễn Thị Hải Yến (2013). Nghiên cứu tác động của quá trình công nghiệp hóa đến quản lý, sử dụng đất nông nghiệp và đời sống người dân huyện Quế Võ, tỉnh Bắc Ninh. Luận án tiến sĩ Nông nghiệp, tr:18-34.